25. mars 2025

Avvikling av telefonitjenester fra Altibox

GLOMMEN TERRASSE SAMEIE

Vårt produkt Altibox Telefon blir i disse dager avviklet, og fra 01.06.2025, vil alle boligselskapskunder med telefonabonnement fra Altibox miste tilgangen.

Det finnes i dag beboere hos dere som har telefon fra Altibox. Dere som boligselskap trenger ikke å foreta dere noe, men vi ønsker å informere dere dersom beboer henvender seg til styret.

Hva skjer videre?

De neste dagene vil alle beboerne som har produktet Altibox Telefon få tilsendt informasjon om at produktet avvikles på e-post og brev. De vil få tilgang til en landingsside med vanlige spørsmål og svar, og et telefonnummer de kan ringe dersom de ønsker hjelp. Når det nærmer seg dato for avvikling av tjenesten sender vi en påminnelse på SMS.

Hvilke alternativer har beboerne?

Dersom beboerne ønsker å beholde en tilsvarende telefonitjeneste, anbefaler vi at telefonnummeret porteres til en annen leverandør. Primafon eller Telio er aktuelle tilbydere av disse tjenestene. Om telefonabonnementet er knyttet opp mot en trygghetsalarm, er det viktig at de tar kontakt med hjelpemiddelsentralen i området.